איך להמנע מקנסות על שהיית סחורה במחסנים של אמזון?

שירותי המשלוח של אמזון עבור ספקים המאחסנים את הפריטים השונים הנשלחים ללקוח הסופי, תחת המותג FBA (Fulfilled By Amazon) הפכו את חייהם של הספקים לקלים יותר, כאשר מרבית הפעילות הלוגיסטית לרבות אריזת המוצר בדרכו ללקוח הסופי, ניהול המלאי ושילוחו מבוצעים על ידי אמזון. המוצרים נמצאים במרכזים לוגיסטיים עצומים ברחבי ארצות הברית או בריטניה ומאוחסנים בתנאים אידיאליים. עם זאת, כאשר חלק מהמוצרים אינם נמכרים אמזון מחייבת את הספקים בעמלה נוספת (מעין קנס) על שימוש במחסניה. במאמר זה נבחן את האפשרויות השונות העומדות בפניכם הספקים על מנת לצמצם תשלום זה.

איך מחושבת עלות אחסון המוצרים באמזון?

אמזון מבצעת ספירה של הימים מהרגע שבו הגיעו המוצרים למחסניה. כאשר עוברים ששה חודשים (או 181 ימים ליתר דיוק) בהם המוצרים לא עזבו את המחסן נוספת עלות נוספת על אחסון המוצרים במחסני החברה. בחינת המלאי הנמצא במרכזיים הלוגיסטיים של אמזון מתבצעת פעמיים בשנה – בתאריך 15.2 ובתאריך 15.8 כאשר מוצרים הנמצאים בחברה מעל חצי שנה ישאו בעמלה של 11.25$ לכל Cubic feet (אותו ניתן להמיר ל- 30 ס"מ מרובע)  ומוצרים המאוחסנים בה מעל שנה ישאו בעמלה של 22.50$

מתי אמזון מחייבת את העמלות?

העלות הנוספת למוצרים שנותרו במחסני החברה מחוייבת ביום בו המוצרים עוזבים את מחסני אמזון, כאשר הם חוזרים אליך כספק או מועברים למחסנים חיצוניים. מעט לפני שמגיע מועד החיוב אמזון ישלחו התראה לספק על כך שהוא יצטרך להוסיף עמלה לאחסון ארוך טווח, אך בטרם הגיע התאריך המיועד עדיין ניתן להמשיך ולנסות למכור את המוצר.

האם ניתן להוציא את המוצרים מהמחסנים למספר ימים ולאחר מכן לשלוח אותם שוב למחסני אמזון?

כן ולא. אמזון קבעה תקופת מינימום בה לא ניתן יהיה לשלוח למחסניה את המוצרים שנית. גם אם תחליטו להזמין מוצר שונה עם אותו מספר סידורי, לא תוכלו להשתמש בשירותיה של אמזון FBA עד שיעברו 8 שבועות. לכן, רבים משתמשים בפתרונות של מומחים לוגיסטיים חיצוניים, כשירותי אחסון זמניים למשך תקופה של חודשיים ורק אז ממשיכים ומשתמשים בשירותי אמזון FBA. חלק קטן מהמוצרים עדיין יכולים להשאר בחברה על מנת שאמזון תוכל להמשיך ולשלחם במידת הצורך.

פתרונות אפשריים להמנע מתשלום הקנס

על מנת להימנע מתשלום קנס זה ספקים רבים נוהגים למצוא מגוון פתרונות יצירתיים לאחסון המוצרים. הראשון, משלוח של כמות קטנה יחסית מכל פריט למחסני אמזון, בעוד מרבית הסחורה מאוחסנת במתחמים חיצוניים בארה"ב. במידה והמוצרים נמכרו, מרכזים לוגיסטיים אלה שולחים לאמזון בצורה מדודה כמות קטנה נוספת של פריטים עבור כל דגם. אפשרות זו מתאימה לבעלי סוגים מעטים של מוצרים (כמות קטנה של SKU).

אפשרות נוספת היא שימוש במרכזים הכוללים גם חלק מהאפשרויות הלוגיסטיות שמציעה אמזון. כך לדוגמא – מומחים ללוגיסטיקה המציעים שירות דומה לשל אמזון, מבצעים את המשלוחים עבור המוצרים שאינם נמכרים בכמות גדולה. אפשרות זו מתאימה גם למוצרים שעלותם גבוהה במיוחד ורק יחידות בודדות מהם נמכרות במהלך השנה, או למוצרים גדולים התופסים שטח ניכר במחסני החברה ואינם נמכרים בתדירות גבוהה.

מוצרים עונתיים – שולחים לאמזון רק בתקופה הנכונה

נישה נוספת של מוצרים מיועדת למכירה בעונות מסוימות בלבד. נציין לדוגמה, למשל, את עצי חג המולד, תחפושות לפורים או ל"ליל כל הקדושים" ומוצרים דומים. מוצרים אלה מומלץ לשלח למחסני אמזון תקופה קצרה לפני החג על מנת להמנע מקנסות גבוהים.

נקנח באזכור סיטואציה נפוצה נוספת. במקרים רבים המוצרים מיובאים מהמזרח, כמו למשל מסין, ובתקופה הקרובה לחג קיים עומס על הספקים. על מנת לפתור שיקול לוגיסטי זה ניתן לשלוח למחסנים חיצוניים את הסחורה מהיצרן בסין ורק קרוב מאד לתקופת החגים הרלוונטית לשלח אותם מהמרכז הלוגיסטי המקומי בארה"ב למחסני אמזון, לתקופת החגים בלבד. את המוצרים שלא נמכרו אפשר להחזיר לאחר עונת המכירות למרכז אחסון שאינו מחייב בקנסות נוספים על אחסון ארוך טווח.

לסיכום, מדיניות האחסון של אמזון שנועדה במקורה לוודא כי במחסני החברה נמצאים אך ורק המוצרים הנמכרים, מערימה קשיים על ספקים חדשים או ספקים המוכרים מגוון רחב של מוצרים שרק חלקם מופץ במהירות. על מנת להתגבר על קושי זה ולהימנע מתשלום הקנסות ניתן להיעזר בשימוש במחסנים חיצוניים המשלחים את המוצרים בחזרה לאמזון על מנת לאתחל מחדש את ספירת ששת החודשים בהם המוצרים מאוחסנים מבלי שנמכרו.

נגישות
יצירת קשר
close slider

    צור קשר

      Contact Us