איך למצוא ספק אמין בסין

היבוא מסין פתח בפני הישראלים אפשרות לייבא מוצרים איכותיים ובזול, אך לעיתים המוצר שקיבלנו איננו המוצר שהוזמן. מציאת ספק אמין בסין תבטיח כי תקבלו בדיוק את מה שהזמנתם במחיר הטוב ביותר האפשרי. כיצד מוצאים ספק אמין בסין? כיצד מזהים ספקים שאינם אמינים? כיצד מתקשרים עם הספקים ביעילות? כל זאת ועוד במדריך הבא.

טרנד יבוא המוצרים בסין לא פסח על ישראל, ובמהלך השנים האחרונות ישראלים רבים בוחרים לייבא מוצרים מסין. יבוא מוצרים מסין נתפס כזול במיוחד, ולרוב הוא באמת זול משמעותית מהאופציות האחרות. כוח העבודה וחומרי הגלם בסין זולים מאוד, ולכן הם מוזילים משמעותית את המוצרים המיוצרים שם.

יחד עם זאת, רבים ברחבי העולם מדווחים על בעיות אמינות קשות אצל חלק מהספקים הסיניים. בעיות אלו כוללות שליחת מוצרים פגומים, שליחת מוצרים שונים מאלו שהוזמנו, איחור בביצוע המשלוח ולעיתים אף רמאות והיעלמות לאחר קבלת המקדמה.

בעיות האמינות של הספקים הסינים עלולות להביא להפסדים כספיים גדולים, ולכן רצוי לעשות כל מה שניתן על מנת להימנע ממצבים אלו. על מנת להימנע מהפסדים, רצוי שתכירו טוב יותר את תהליך היבוא, וחשוב יותר- רצוי שתדעו כיצד ניתן למצוא ספק סיני אמין וזול

תהליך היבוא – שלבים

תהליך היבוא של מוצרים, בין אם לצורך יבוא ובין אם לשימוש פרטי, הינו תהליך מורכב למדיי. תחילה עלינו להגדיר בצורה ברורה מהו המוצר אותו אנו רוצים. לאחר מכן נידרש למצוא ספק אמין ולנהל איתו מו"מ בהתאם לכללי המו"מ הנהוגים בסין. השלב האחרון הוא מעקב אחר ההזמנה שלכם, אך אין ספק שהשלב החשוב ביותר הוא מציאת הספק וניהול המו"מ מולו.

אז איך מוצאים ספק אמין בסין

ראשית, כדאי לבקר אצל הספק ולבצע בדיקת אמינות ראשונית. חשוב לבדוק כי המוצר אותו אתם מזמינים עומד בכל התקנים הנדרשים – תקנים ישראלים ובינלאומיים כאחד. ייבוא מוצר שאינו עומד בתקנים הישראליים עלול להוות בעיה קשה עבורכם. המוצר עלול להתעכב במכס וייתכן ואפילו לא תאושר לו כניסה לישראל, מה שיביא להפסד כספי גדול מצדכם. גם אם עברתם את מכשול המכס, במידה ולמוצר אין תו תקן, אתם חשופים לתביעות ענק במקרה ויגרם נזק למי שישתמש במוצר. בנוסף, בדקו כי הספק והיצרן של המוצר מחזיק בכל הרישיונות והאישורים הנדרשים על מנת לייצר את המוצר שבחרתם.

לאחר מכן, כדאי לבדוק את המפעל בו מייצר הספק את המוצר. כדאי לראות את מתקני היצור, לבדוק את המחסנים, דרכי המשלוח ועוד. למרות שסביר להניח שאתם לא מחזיקים בידע המקצועי הנדרש על מנת להכיר את איכות המוצר מסיור במפעל, חשוב שתעשו זאת, על מנת לוודא כי המפעל פעיל וכי הייצור מתנהל בתנאים טובים או סבירים לכל הפחות. כך למשל, לא תרצו להזמין מוצרים שבירים אם תראו שהם אינם נארזים כמו שצריך ועלולים להישבר בדרך.

רצוי מאוד גם לדבר עם בעלי המפעל. נכון, זה נשמע מוזר, אבל ייתכן והגורם עמו סיכמתם את הפרטים אינו הבעלים של המפעל, אלא חאפר או מתווך נוסף, שיגזור עליכם עמלה ותשלום נוסף. לכן, חשוב לוודא כי אתם מדברים עם הגורם המוסמך לקביעת מחירים וסגירת העסקאות במפעל.

במידה ואינכם יכולים להגיע לסין, ישנן חברות ישראליות ובינלאומיות המחזיקות באינפורמציה חיונית אודות חברות רבות בסין. חלק מחברות אלו חולקות את המידע אודות הספק עמו אתם עתידים לשתף פעולה, לרוב בתמורה לתשלום. במידה ואכן אחת החברות מחזיקה במידע זה שווה לכם לשלם עליו שכן הוא עשוי לחסוך לכם עוגמת נפש רבה וחשוב יותר- סכום כסף לא מבוטל.
כאשר לחברות אלו אין את המידע הנדרש אודות הספק שבחרתם, הן יכולות לבצע עבורכן את בדיקת האמינות אודות הספק. שוב, גם כאן תידרש מכם הוצאה כספית, אך זו הוצאה חשובה וחכמה, שתחסוך לכם כסף וטרחה רבה.

איך מנהלים משא ומתן עם ספק סיני?

מזל טוב, מצאתם ספק אמין דרכו תוכלו לייבא בזול את המוצר שאתם רוצים, אך כאן לא נגמרו הקשיים. אחד הדברים החשובים ביותר בעבודה מול ספקים, בארץ ובחו"ל, אמריקאים וסיניים, הוא התקשורת ביניכם לבין הספק.

חשוב מאוד שביניכם לבין הספק שבחרתם תתקיים תקשורת טובה ומלאה. תקשורת טובה חיונית לתיאום ציפיות ולמניעת אי הבנות בנוגע לאיכות המשלוח, זמני ההגעה של המשלוח ושאר התנאים שנקבעו.

ההבדלים התרבותיים העצומים בין הישראלים והסינים עלולים לעורר בעיות תקשורת בין הספק וביניכם, אשר עלולות להשפיע בעת המשא ומתן ולאחריו. רצוי מאוד למצוא ספק הדובר אנגלית ומחזיק בידע מקצועי רחב, כך שהוא מכיר את המונחים המקצועיים הרלוונטיים למוצר שאתם מייבאים.

ניהול המו"מ עם ספק סיני יכול להיות מורכב למדיי. במהלכו תידרשו לקבוע את כמות המוצרים, המחיר, את זמן האספקה ופרטים נוספים. חשוב לא לפתוח את המו"מ בצורה ישירה מדיי, כפי שישראלים רבים עושים, אלא לנהל שיחות חולין תחילה ולדחות את המו"מ לשלב מאוחר יותר, לאחר שתכירו טוב יותר את הספק ואת המפעל שלו.

עבור הספק הסיני ישנה חשיבות גדולה לדרך בה מתנהלים הדברים, ולעיתים זה חשוב יותר ממחיר העסקה הסופי עליו סוכם. לכן, חשוב לכבד את הספק הסיני ולהקפיד על התנהלות נכונה: יש להציג את עצמכם בצורה רצינית ומכובדת, רצוי בעזרת כרטיסי ביקור וחומר שיווקי נוסף. בנוסף, ספקים סינים אינם אוהבים להתמקח, וכאשר הם אומרים "לא", מדובר בלא מוחלט, ואין טעם להתווכח. חשוב לזכור שספק סיני אמין זוכה לביקוש אדיר, ואין לו בעיה להחליף אתכם בלקוח אחר במהרה, כך שיכולת ההתמקחות שלכם אינה גבוהה, וסביר להניח שלא תצליחו להוריד את המחיר באופן משמעותי.

נגישות
יצירת קשר
close slider

    צור קשר

      Contact Us