איך עובד תהליך המשלוח לאמזון מסין?

החלטתם להפוך ליזמים ולהשתמש בפלטפורמה המקוונת של אמזון על מנת לשווק מוצרים בארה"ב? השלב הראשון בדרך מתחיל בבחירת המוצרים שתשווקו לאחר מחקר שוק מקיף, כאשר לאחר מכן יש למצוא את הספק המציע לכם מוצר איכותי במחיר משתלם. במרבית המקרים, תגלו, כי הספקים המועדפים נמצאים דווקא בסין. אך כיצד תשלחו כמות גדולה של מוצרים מסין לארה"ב? במאמר זה נסקור את השלבים השונים ואת האפשרויות העומדות לרשותכם.

שלב ראשון – בחרו את דרך המשלוח

שילוח סחורה ניתן לבצע באחת משתי דרכים – באוויר באמצעות מטוס או דרך הים. כאשר משלחים מוצרים במטוס זמן המשלוח קצר יותר וניתן לבצע משלוחים בתוך מספר ימים – אך מחיר המשלוח עשוי להיות גבוה משמעותית. כאשר מדובר במוצרים גדולים יחסית, בעלי נפח ומשקל רב, עלות המשלוח יכולה להגיע גם למאות שקלים למוצר. במקרה זה נעדיף לבצע שילוח באמצעות ים  – אמנם, מדובר בדרך משלוח איטית בהרבה שיכולה לנוע בין שבועות לחודשים אך מחירה נמוך משמעותית.

שלב שני – הזמנת הסחורה מהספק הסיני

כעת אתם מוכנים להתקשר עם הספק ולהזמין את הסחורה. לאחר שהתמקחתם היטב על המחיר ובחרתם בכמות היחידות שתרצו להזמין מכל מוצר (לעתים יש מספר דגמים וצבעים למוצר) תוכלו לבחור, שוב, בין שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא משלוח בו הספק דואג אך ורק לאספקת הסחורה. משלוח זה מכונה EX Works  או בקיצור EXW. ספק המוצרים מעביר את הסחורה שרכשתם לאדם האוסף אותה ממחסני החברה בסין ומשם המוצר באחריותכם. הוא אינו דואג לתשלום המכס עבור המוצר, להובלה לנמל או לשדה התעופה ואף לא  להגעת המוצרים למחסנים באמזון.

הדרך השנייה, החוסכת לכם לא מעט דאגות היא באמצעות הובלת  Free On Board או בקיצור FOB. בשיטה זו המוכר מעביר את תהליכי המכס הדרושים בנמל בסין עד לטעינת הסחורה על האנייה עצמה. כעת – המוצר נמצא באחריותכם, גם מבחינת הביטוח. מרבית העסקאות המתבצעות היום עם אמזון (המוערכות ב-90% מכלל העסקאות) מתבצעות בשיטה זו כאשר המוכרים נדרשים להעביר את הסחורה דרך המכס הסיני.

שלב שלישי – מהנמל לארה"ב

המוצרים הגיעו לנמל בארה"ב והמכס שולם, אם על ידי הספק שלכם באמצעות שיטת FOB או באמצעות איש קשר הנמצא בסין ומעביר את הסחורה את ההליך הדרוש. הסחורה כולה נרשמת ועוברת עם מספר הזמנה לתהליך בדיקה של המכס האמריקאי. המשלח דואג אך ורק לבוקינג של הסחורה – אך כעת אתם מוכנים להגיע לאתגר האמיתי. שחרור הסחורה מהמכס האמריקאי על מנת להעביר אותה למחסני חברת אמזון.

שלב רביעי – האתגר הגדול: שחרור הסחורה במכס האמריקאי

השלב הרביעי בתהליך נחשב לאתגר הקשה ביותר. בעוד השילוח מתבצע כאשר הסחורה מסווגת לפי קטגוריה במכס הסיני, לעתים מתגלות טעויות וקשה לשחרר את החבילות מהמכס בארה"ב. פקידים באמריקה ידועים בשמירה קפדנית על נהלים, שאנו מגדירים לעתים בעגה הישראלית כ"ראש קטן". טעות קטנה בסיווג הסחורה, כמותה או בהגדרת סוג המוצר עשויה להוביל לקשיים מצד עמיל המכס להתאים את המוצרים לקוד מכס המוסכם בין המחלקות השונות בעולם (קודHarmonize System  או בקיצור קוד HS). קוד זה אמור ליצור אחידות בין קטגוריות המוצרים השונות ברחבי העולם ביבוא מסחרי, אך לעתים, בשל הבדלים בין המדינות השונות מדינה אחת תגדיר, בטעות, את המוצרים בקוד אחד, בעוד בארה"ב המוצר יחשב לקוד אחר. לכן, חשוב כבר בשלב המשלוח לבחון היטב האם הקוד בו נשלחה הסחורה יותאם לקוד בו תשוחרר.

הדרך להתמודד עם האתגר: שימוש במשלח בעל ניסיון בעבודה מול אמזון ומחלקות המכס בסין ובארה"ב

בעוד הדרכים למצוא את המוצרים המתאימים למכירה ואת הספק הסיני ניתנות ללמידה, השינויים בתחום השילוח והגדרות המכס מחייבים ניסיון של שנים והכשרה שוטפת בדבר דרישות המכס השונות. בנוסף, גם אמזון מחייבים עמידה בתקנים וביעדים משלהם.

עבודה עם חברות שילוח הבוחנות היטב את תהליך מעבר הסחורה מהספק בסין ועד ההגעה לארה"ב, תוך בחינת הניואנסים הקטנים הקשורים לכל מוצר, לצד עמידה מחמירה ביעדים של אמזון תבטיח כי הסחורה תגיע למחסני ענקית האינטרנט במהירות וללא תקלות.

נגישות
יצירת קשר
close slider

    צור קשר

      Contact Us